måndag

hejsan, tänkte ta ett fisk inlägg idag, har ett kar med 50l och min gravida fisk vaar smal i morse men inga yngel förräns vid lunch märkte jag av dom. kan inte räkna dom riktigt men runt 8-11 yngel har vi fått det till =) underbart med mer yngel.
mitt stora kar hade jag massa snäckor och 4 algätare. en hoppa ur en skål när jag skulle förflytta dom och upptäckte det när han var död, sen dog alla andra en efter en förutom en kvar som jagg kunde rädda. så böt vatten och kände illa luktande doft i hela karet och då var alla snäckor DÖDA så troligtvis var det dom som hade gjort så fiskarna dog.Idag köpte jag 10 st neontetror, så vi får se hur dom mår. köpte också hem ett medel som är bra o ha i vattnet åt fiskarna så när det kommer hem så blir det i med lite sånt med =) vad gör man inte för sina små fiskar =) 
i veckan kommer jag få en 2 nya kar ett 60l och ett 35 l och då ska jag moblera om lite i mina kar
 
i mitt 170l ska det bli ciklider 
i mitt 60l ska neontetrorna in 
i mitt 50l ska jag ha kvar mina guppies 
i mitt 35l ska bli ett räkkar =) kommer bli så snyggt o längtar redan tills jag får fylla dom med lite roliga saker =) 
 
nä nu har jag inte så mkt mer o säga idag än att solbrännan annars har börjat lägga sig och har inte alls lika ont och att jag ska sova snart =) 
 
natti på er alla 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0