kolmården <3

Idag drog vi i väg på en dax tur till kolmården då vädret var helt underbart och vi kände att de e ett måste innan vi åker hem =)
 
 
när vi kom dit så började vi med o kolla på vargen =) tog bara kort på dom djur som intresserade mig =) 
 
 
melwin satt på mickes axlar större delen av dagen =) 
här är några djur vi träffade på! 
röd panda, lodjur och tiger! hade en liten alwin som låg vaken i vagnen. men han tyckte de var så varmt så han skrek tills jag klädde av honom byxorna då blev han lugn igen 
 
sen kom de jag tyckte var de bästa av ALLT delfinshowen 
 
 
sista bilden är på micke när han satt med killarna på delfinshowen medans jag tog bilderna! 
det var så skoj och se dom fina djuren =)
 
sedan blev de linbanan över olika djur och de var också helt underbart COOLT =)
 
 
alwin somna på mig när vi vänta på våran korg till linbanan.. 
 
 
 
 
här kommer massa bilder på resan med linbanan, orkar inte skriva om alla djur ni ser själva vilka djur de är =) 
alwin blev hungrig under resans gång så jag o micke kämpa för att hålla honom glad då han sov när vi steg på och därför lämna vi skötväskan på vagnen!
Blev lite bilder på utsikten när vi var som högst upp 20meter över marken tror jag de var! såååååå coolt =)
 
 
 
 
 
 
 
lite apor såg vi och andra roliga djur =) melwin försökte utala de flesta men alla klara han inte :P
efter detta tänkte vi att vi går in i tropichuset/akvarium för att kolla vad de hade o erbjuda =) 
 
 
första vi möter i de huset är fina apor möter en skylt som de står, rör ej djuren, men jag var tvungen och bära bort lite apor från vagnen, hade 7 st som låg nere vid fötterna på alwin och en hoppade på han i ansiktet då bestämde jag mig för att de var bra inga mer apor i vagnen tack!!!!! men vilken underbar päls dom hade jag ville bara känna mer fast man inte fick! 
 
 
sista bilderna på olika fiskar, ormar, grodor, sjöhästar, hajar osv! orkar inte skriva så mkt för en bild säger mer än tusen ORD =)
 
 
 
avslutade dagen med att äta glass och sitta på krokodilen =) tror melwin gilla denna dag minst lika mkt som vi gjorde =) 
 
nu ska jag snart ta natten med mina killar för imorgon ska vi ta kort till tidningen =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0