inskolning

Idag var första dagen för melwin på dagis och kan säga att de gick så himla bra! han ville inte med hem och skötte toan även där 8 var en timme bara där idag) var roligt o se att melwin tog fröknarna ihanden på en gång. vi ska tillbaka till imorgon och då ska inskolningsbarnen träffa alla andra barn med! tror inte jag behöver vara med mer än denna veckan ut typ! 
 
SKILLNADEN MELLAN DAGIS O DAGMAMMA
 
på dagis har barnen 15 timmar ovasätt scheman som micke har eftersom jag är hemma på dagarna! 
på dagmamma måste 15 timmars barnen bara vara där när pappan/mamman jobbar och inte sina vanliga 15 timmar! 
han ska vara där mellan 8.30-12.10 4 dagar i veckan! ända gången melwin e ledig nu är på SKOLLOVEN och fredagar! 
melwin får också äta lunch på dagis varje dag han är där... =)
dom skulle hjälpa mig o påminna melwin om att gå på pottan, tog med lite kläder och regnkläder osv idag och blöjor ifall att tex om dom ska iväg eller vara ute för då har han svårt att komma ihåg ännu.. vi tar ju potträningen sakta men säkert! 
imorgon ska vi vara där 30 min längre och jag drar dit själv med båda barnen då micke ska jobba natt så han ska sova så mkt han kan på morgonen.
 
 
nu sitter jag i soffan och nyss pratat med 1177 för jag har ont på höger sida mellan revbenet och troskanten och de strålar ut i ryggen och hugger som bara den så fort jag rör mig! så imorgon blir de vc om de inte underlättar! jag misstänker att de e en sträckning.. 
 
melwin kollar bompa och alwin sover bredvid mig i soffan! snart äta kvällsmat för melwin sen ska han sova för imorgon börjar dagen kl 7 igen! min börja 5 imorse så är super trött idag
 
 
mina skatter imorse när vi morgon mös i sängen! 
 
 
 
alwin med sin nya napp! 
0-6 mån napparna åker bara ut ur munnen och fick tips om att testa 6mån + napparna! och alwin älskar denna, så får se om natten blir lättare om han somnar om o slipper ha nappen som åker ut flera ggr .. funkar nu denna ska jag nästa månad köpa en med hans namn på från namnnappen.se =) 
 
nu ska jag fixa melwin för kvällen så bjuder på ett fint leende från alwin 
 
 
 
god natt 
 

Kommentarer
Postat av: erika

vad lika dom är pojkarna, ingen tvekan om att dom e syskon:) en sån dregglis har emilia med

Svar: visst är dom! ja jag har sett att hon har de! denna låna jag av kompisen för hennes inte har dregglisar längre =)
Johanna Olsson

2013-08-22 @ 21:38:06
URL: http://www.minimini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0