bajs inlägg! LÄS EJ OM DU INTE TÅL DE SOM STÅR

Melwin har blivit duktig o de har bara hänt 2 kiss olyckor på en vecka nu! han blir bara bättre o bättre på att säga till när han vill kissa =) har blöja på ute fortfarande! MEN sen kommer ett stort problem! pojken vill inte ha blöja hemma och han förstår inte hur man bajsar på pottan ännu! funderar på hur jag ska lära honom att bajsa där eftersom de kommer lite i kallingarna och inge mer. för sätter jag då honom på pottan så vägrar han att bajsa :( den olyckan var framme nyss o nu sitter han o puzzlar med ett bord framför pottan i väntan på att de ska komma något i pottan! TIPS motages. inte kul om han ska ha ont i magen för han inte vill bajsa på pottan eller toan! vet inte hur jag ska göra! för blöjan är inget altenativ för honom o han får aldrig tömma magen riktigt! hoppas innerligt att de trycker på nu när han sitter på pottan! ska berömma honom till tusen och han ska få en glass om de kommer något så han ser att mamma o pappa blir super glada om jag tömmer magen! eller vad hade ni för knep? dela gärna med er 
 
annars idag har vi bara varit inne då min höft snart dödar mig! tvättat lite och tagit de lugnt, sovit middag idag och haft massa soff och film mys med melwin! igår kolla vi på cars 4ggr på hela eftermiddagen! han älskar verkligen den filmen =) 
 
nä nu ska jag kolla om melwin e klar annars torka de som e i rumpan o på med blöja o hoppas på att han kan acceptera den o inte slita av sig den på en gång...
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny Karlsson

Vet ej om det funkar men när det kommer i kalsongen lägg då bajset i potten och sen sätt han på pottan och se om det kommer mera när han sen ställer sig upp ge han massa beröm fast det inte kommit något så kanske han efter ett tag förstår att man även kan bajsa på pottan.
Det är ett vanligt problem med just bajsning tyvärr
lycka till :)
kram Jenny Karlsson :)

Svar: fan de har jag inte tänkt på utan brukar lägga de i toan o visa honom bara vart de ska vara! ska testa detta nästa gång.. tack jenny =)
Johanna Olsson

2013-04-25 @ 14:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0