v 14

Vecka 14
 
 
Kroppen: Hormonförändringar kan visa sig genom att huden på mamman blir mörkare på vissa ställen, kvinnor kan få en vertikal mörk rand från naveln och neråt samt mörkare bröstvårtor. Randen brukar försvinna efter förlossningen, men man ska vara försiktig med att sola för mycket under graviditeten eftersom man även kan få andra pigmentfläckar som kanske inte går bort. Du kan bli snabbare andfådd eftersom blodvolymen i kroppen börjar öka.
De flesta börjar få en liten mage. Om du fött barn förut blir magen oftast större mycket tidigare än under första graviditeten.

Fostret: Öronen är placerade där de ska vara och har fått den rätta formen. Alla större organsystem är nu färdiga och njurarna tillverkar urin. Fostret befinner sig nu i en snabb fas av tillväxt. Benen är längre än armarna och det finns gott om fostervatten som fostret simmar runt i.
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
i helgen har micke haft magsjuka! han börja kl 18.00 o skulle jobba till 6 på morgonen och jag vaknar vid 12 på natten av att micke dundra in och sen var magsjukan här. hela den natten spydde han som en gris! men nu har det gått 48 timmar sen han var lös eller spydde! han har mått lite illa igår för halsbrännan som kom av magsyran som han spydde upp! inte skoj o se min fina så sjuk.
Men först trodde vi att jag med hade åkt på det men tror inte det längre, har inte varit lös o spytt en gång men det var PGA slem i halsen, sen har jag bara mått som vanligt i denna graviditet. mått illa och varit super slö... 
Melwin har klarat sig helt =) UNDERBART <3 
-------------------------------------------------------------------------------
 
Idag ringde dagmamman o sa att på onsdag ska melwin ha lucia tåg. KUL att man får veta allt 2 dagar innan det ska bli av.. helvete jag vill veta minst en vecka innan iaf. tänk om jag inte hade haft tomte dress nu (har en skit ful men bättre än inget ), då skulle jag behöva stressa ut idag för att köpa en för dom sista kronorna man har! samma sak tänk om micke inte hade haft ledig vecka så skulle han behöva ta ledigt medans det är lucia och det skulle han inte kunna komma och be om sista minuten! TACK o lov är micke ledig hela denna vecka <3 ÄR så arg kommer ta upp detta med henne öga mot öga och samma med att barnen inte är ute ska ta upp det med för nu får det vara bra! samma sak hon bara jaha har ni sökt dagis till melwin? vi bara japp vi står på kö. ska berätta för henne att han hade fått vara kvar hos henne om hon kunde ha RUTINER på dagen!!!!!! lite arg är jag ska ni veta! 
 
ja ja ha det bra alla 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0